sAMMensæTning aF et mC-tEAm

Sammensætning af et Messy Church-team

Det er rigtig godt, at I tænker over, hvordan I sammensætter det bedste team for jeres Messy Church. Derved får I forhåbentlig sammensat et team, der alle er med på at skabe den bedst tænkelige Messy Church hos jer. 

Hvor mange I er, som drømmer om Messy Church i jeres område? Måske er der kun én, måske er I flere. Jeg vil anbefale, at I sætter jer ned og snakker spørgsmålene igennem på siden “Hvordan starte en MC?”. 

Når I har fundet frem til, hvad I drømmer om i jeres Messy Church, så har I måske et billede af hvilke egenskaber, I har brug for i jeres MC-team.

  • Én, der er god til at holde styr på alle tråde og datoer.
  • Én, der er god til PR.
  • Én, der er god til at få tingene skrevet ned og sendt rundt.
  • Én, der tænker kreativt.
  • Én, der kommer med de gode idéer.
  • Én, fra alle dele af jeres målgruppe – også børn/juniorer 

Det kan være en fordel, at I sammensætter et mindre team til at arrangere jeres Messy Church og sammensætter et større team til at afvikle, da det sidste ofte kræver flere hænder. Husk endelig at gøre brug af ad hoc medhjælpere, især til opgaverne som bordledere ved de forskellige aktiviteter. Det er en skøn mulighed for at få sat evner og interesser i gang.

Det er en rigtig god idé, hvis jeres MC-team afspejler jeres målgruppe. Som hovedregel er Messy Church for alle aldre, og derfor anbefaler vi, at I er repræsenteret af alle aldre i jeres MC-team. I kan selvfølgelig ikke forvente lige så meget arbejde fra et barn som en voksen, men I kan forvente gode idéer i deres øjenhøjde. Alternativt kan I have et øget fokus på, at de typer og aldre som ikke er repræsenteret i MC-teamet, er repræsenteret i afviklingen af Messy Church – her tænker jeg særligt på børnene.

Hvor tit skal vi mødes?
Jeg tænker, at det er nok at mødes én gang mellem jeres samlinger. På sådan et møde kan I gøre følgende: 

  • Evaluere sidste samling.
  • Finde temaet for den næste samling frem, og snakke om punkterne “Messy sundhedstjek - til MC-teamet” og “Messy team tema”. De er begge i den samling, I har valgt.
  • Drøfte hvilke aktiviteter I vil have. Husk at have alle aldre for øje her.
  • Planlægge samlingen. Bagerst i samlingens hæfte er der planlægningsskemaer, der hjælper jer godt på vej.
  • Få en ny dato i kalenderen for jeres næste MC-team møde.

Nogle opgaver kan løses uden for MC-teamet 

  • Planlægge hvornår I skal have Messy Church det næste halve eller hele år
  • Økonomien
  • Søge penge til et nyt projekt eller noget I gerne vil have; måske et bordtennisbord.

Messy Church konsulenter 
Vi er en flok MC-konsulenter, som står på spring for at hjælpe jer. Tøv endelig ikke med at kontakte os. For når en eller flere brænder for den samme sag, så sker der ofte noget godt, og vi vil gerne være med til at tænde jeres MC.

Vi kan være behjælpelige med:

  • Hjælpe konkret og/eller med supervision til opstart af MC.
  • Arrangere Engangs-MC.
  • Sparring og vidensdeling.
  • Besøg i jeres teams og/eller jeres MC.

Tilbage til Guldkorn